Återbud

Om du måste lämna återbud ringer du den behandlare du ska träffa eller till receptionen. När mottagningen är stängd kan du lämna ett meddelande. Kom ihåg att säga ditt namn, personnummer och vilken tid du vill avboka. Säg om du vill ha en ny tid skickad till dig eller om du vill bli uppringd för att boka ny tid. Du kan också avboka din tid via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Om du avbokar mer än 24 timmar före besöket behöver du inte betala besöksavgiften.

Ring alltid återbud om du inte kan komma, även om det är mindre än 24 timmar till besöket. Det är många som vill komma till oss och kanske kan vi ge tiden till någon annan. 

Receptförnyelse

Behöver du förnya recept på mediciner? Ring din läkare, behandlare eller receptionen. Beställ nya recept i god tid, då det kan ta några dagar att utfärda recept. Behöver prata med din läkare om dina mediciner, ring under läkarens telefontid eller till receptionen och be att läkaren ringer upp dig. Du kan också beställa recept via 1177 Vårdguidens e-tjänster. 

Kontaktuppgifter till respektive mottagning finner du längst ned på sidan.

Uppdaterad 3 mars, 2017